Ekol hoca videolu ilköğretim lise dersler bedava ücretsiz üyeliksiz matematik kimya fizik biyoloji ingilizce sosyoloji psikoloji mantık geometri konu anlatımı soru çözümleri öss hazırlık çalışma kitapları 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.sınıf 1.dönem 2.dönem 1.yazılı 2.yazılı 3.yazılı soruları cevapları 2013 2013 yıllık plan

9.sinif kimya karişimlarin ayrilmasi konusu anlatimi

Ekol hoca yeni müfredata göre kimya dersleri kapsamında sizlere dördüncü ünitede yer alan lise 1 9.sınıf kimya karışımların ayrılması konusu videolu anlatımını yapmaya çalışacağız. Karışımlar, iki yada daha fazla maddenin kimyasal özelliklerini kaybetmeden birleşmesiyle oluşurlar. Karışımları birbirinden ayırmak için, bileşenlerin tanecik boyutu, çözünürlük, yoğunluk, erime ve kaynama noktaları gibi fiziksel özelliklerden yararlanılarak ayrıştırıldığını göreceğiz. Tanecik boyutundan yararlanarak ayırma ise kendi içerisinde ayıklama,eleme,süzme(filtrasyon) ve diyaliz yönetimleri olarak ayrılır. Ayıklama yöntemini günlük hayatta çalışma gücünün ucuz olduğu örneğin Çin gibi ülkelerde elle kahve,pirinç,nohut vs. ayrılabilir. Demir(Fe),Nikel(Ni),Kobalt(Co) gibi metalleri mıknatıs yöntemiyle rahatlıkla ayırabiliriz. Eleme yöntemi yine katı+katı maddeleri ayırmak için tanecik boyutu farkından yararlanılarak yapılan metottur. Çakıl taşlarının ince kumdan, yabancı maddelerden ayırmak için bu yöntemden faydalanılır.
Süzme(filtrasyon) katı+sıvı ya da katı+gaz maddeleri ayırmak için kullanılabilir. Kirli havadaki toz ve kiri bu şekilde ayırabiliriz. Süzme mantığıyla çalışan diğer metot da diyalizdir. Kolloit karışımların ayrılmasında kullanılır. Videomuzda devamını izleyebilirsiniz.

Konu ile alakalı diğer başlıklar;
1.Karışımlar Videolu Konu Anlatımı
2.Çözeltiler Videolu Konu Anlatımı
3.Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler Videolu Konu Anlatımı
4.Çözünürlük Dengesi Videolu Konu Anlatımı

53 yorum:

  1. sesi duyulmayacak kadar az bu nedir ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye sen sağırmısın gardaş !
      :D

      Sil
    2. Sesi aç o zaman :D

      Sil
    3. avel yha acıpta duymamıssa

      Sil
    4. geçen gün bi arkadaşım anlattı çok hoşuma gitti bi kimyacı varmış bu adam dölden araba yapmaya çalışıyomuş sonra adamın aklına fikir gelmiş ben dölleri biriktireyim bi yerde demiş aradan 10 yıl geçmiş saklayacak yer kalmamış doldurmuş kendi götüne tabi götü başı şişmeye başlamış neyse adam 300 kilo almış zaman geçmiş adam araba yapmaya başlamaış ama tankerler patlamış adam boğulmuş ölmüş yani anlicanız dölden araba olmaz size uyarı boşalı su diye içmeyin ölürsünüz cCcincisikercCc

      Sil
    5. adam akar cCcincisikercCc

      Sil
  2. Susun dedim susmadınız bak ne oldu şimdi

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler çok güzel olmuş... :)

    YanıtlaSil
  4. bida böyle anlatan görem bacın siqem

    YanıtlaSil
  5. la oğlum niye küfür ediyon ayıp ayıp öküzleşme :-)

    YanıtlaSil
  6. yarram senin hoparlörün yokmu?

    YanıtlaSil
  7. Bi daha küfür ettiğini görem bacın siqem!

    YanıtlaSil
  8. bi daha bu adam anlattırdığını görem bacın siqem!

    YanıtlaSil
  9. hepinizin bacisini siqem bi susun

    YanıtlaSil
  10. alayınızın bendeeeeeeee.....

    YanıtlaSil
  11. Bidaha salak salak konustunzu görem anan bacın siqeem

    YanıtlaSil
  12. uyuya kalmışım izlerken keşke biraz daha hızlı anlatsaymış

    YanıtlaSil
  13. kimyam sıfır gençler

    YanıtlaSil
  14. bu ne be iğrenç anlatıyor vala uykum geldi bu arada hepiniz kaltak fayişelersiniz mk 9 veletleri :D gerçi bende 9 sınıfım ama :D

    YanıtlaSil
  15. olum bak git bak git sesi çok iyi geliyo.Sizin hopalör malmış

    YanıtlaSil
  16. ilk olarak ses iyi !

    ikincisi olarak uyumamak için çok direndim zaten sıkıldım çıktım................................................................................................................................................................................................ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  17. ya nasıl insanlarsınız siz
    hiç utanmıyor musunuz küfür etmeye
    bu site küfür edilmek için değil sizin bu iğrenç yorumlarınızı okumak zorunda değiliz

    ben dersi gayet beğendim bana faydalı oldu
    emeği geçen hocalara teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. hoca aslında güzel bilgiler veriyo kitaba göre ama hoca kusura bakmasında konuyu çok mıymıntıanlatıyo yavaş yavaş sesi de zaten az

    YanıtlaSil
  19. yararı çok oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. yazık size be ne biçim konuşuyorsunuz tüh size insanlığınızdan utanın (hocadan da Allah razı olsun gayet güzel anlatmış)

    YanıtlaSil
  21. indirme tuşu nerde?

    YanıtlaSil
  22. Gerçekten çok yavaş anlatıyor ama emeğe saygı olması lazım. Beğenmediysen çık başka bir siteye gir küfür etmeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  23. ALLAH razı olsun hoca bey sesiniz gayet güzel anlatım akıcı uykusu gelen mallar götüyle dnliyo galiba salak salak yorumlaar yazıyorlar amaçları neyse artıkemeği geçen herkese teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  24. bence hoc süper anlatıyor beğenmeyen başka siteye baksın küfür ederek emeğe saygısızlık yapmamak gerek ( :

    YanıtlaSil
  25. uykusu gelenlere duyurulur bizim amacımız zaten bu video yu izleyerek birşeyler kazanmak pış pışlayarak uyutmak değil

    YanıtlaSil
  26. arayın kızlar diyen salak nerede olduğunu sanıyor

    YanıtlaSil
  27. iğrenç bu ne

    YanıtlaSil
  28. Anafen kitabnda warr aynı blgiler ;) istemeyn ordn calışsnn

    YanıtlaSil
  29. off bune 5-6 sayfada aynı konuyu anltmş çok kötü

    YanıtlaSil
  30. YAV NE BİÇİM İNSANLARSINIZ GAVURUN TOHUMLARI OTURUNDA DERS DİNLEN

    YanıtlaSil
  31. bide değişik anlattı bişey anlamadım kii :D

    YanıtlaSil
  32. Dinleme o zaman mk kevaşesi.Bu zamanda adam gibi videou anlatan mı var ? Tipimde ne var lan ? !A MINI SİKERİM HA !

    YanıtlaSil
  33. Bu yazıyı okuyup facebook ta paylaşacağıma müslümanlım üstüne yemin ederim

    YanıtlaSil
  34. mk çok ayrıntıya girmiş bizim hoca üstten soruyo...

    YanıtlaSil
  35. bune be o anlatırken ben yoruldum bizim fen lisesinde çatlak diye dalga geçtiğimiz adam daha iyidi valla hayyattan soğudum

    YanıtlaSil

Ekol Hoca Son Yorumlar


TOWERS